Mörby Badet

Heej!

Var på Mörbybadet idag med Madde,hennes lillesyrra och hennes pappa.
Det var jätte kul!

När jag skulle åka till Mörby så var ju såklart tågen inställda pågrund av dåligt väder.
Sedan kom jag dit med buss och då fick jag vänta i typ 10 min på att Madde skulle komma med bilen så jag kunde åka med till Mörby Badhuset.
Vi badade i 3 timmar och jag och Madde hade en liten tävling om vem som kom först upp till vattenruchbanan och det var jätte kul!:)

Sedan skulle jag åka hem och då sa mamma att hon sätt när hon var på promenad att alla tågen var inställda.
Fast det var ca. kl.14.30 och klockan var nu 16.30.

Så jag klädde på mig efter att jag duschat och bastat och så sprang jag ut till Maddes pappa och så fick mamma och han snacka ihop sig om hur jag skulle kunna komma hem.

När dom snackat klart satte vi oss i bilden och körde iväg till nån tågstation oh Maddes pappa frågade gubben som sandade så att ingen halkade om det gick några ersättningsbussar.

Det gjorde det inte så vi körde till Mörby Centrum och där fick jag väna på min buss som gick kl. 17.40.
Klockan var då 17.21.

Bussen var såklart försenad så den kom inte förns typ 17.50.
Då var det en kille i 47 års åldern typ som började snacka med en tjej där.
Helt plötsligt vände han sig till mig och sa:
- Eller hur?
Jag kollade på honom och sa:
- Va?
- Visst måste man vara cool om man ska vara ute i det här vädret?
- Mm...

Han sa nåt sånt om att man måste vara cool om man ska vara ute i det här kalla vädret.
Sedsan sa han att man måste ha tjock halsduk och dubbla vantar och sånt.
- Mm...
Svarade jag.

Sedan kom bussen och jag var skit glad över det så att han inte skulle fortsätta prata med mig.
Efter några stationer fanns det en plats som jag tog.
Brevid mig i dom 2 stolarna brevid, längst ut satt en tjej som var  typ 16 eller 36 (hon såg ut som varken eller).
Hon satt och stirrade på mig.
Sedan kollade hon bort,men så fort jag gjorde minsta lilla rörelse vände hon tillbaks huvudet och fortsatte stirra på mig.

Det var lite obehagligt^^

Sedan kom pappa och hämtade mig i Vallentuna.
Slutstationen på bussen.
Det var typ 1 minut gångväg mellan bussen och bilen men jag började ändå skaka tänder^^

Det är så jäkla kallt ute!
Och så hade jag jeans på mig och det gjorde så det skavdes mot mina lår...

Men nu är jag hemma och sitter i pyamas^^
Ska se lite på TV och kanske lägga lite pussel med mamma och tilde.

Ha en trevlig kväll!

♥SeS♥

Dream sweet dreams!♥

Image and video hosting by TinyPic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0