A Little Cute Frog



Canon PowerShot SX1 IS | FOTO: Jag

Sådana här minigrodor finns det tusentals av i min trädgård.
Idag såg jag fem styckna. Bilden är från igår, då jag bara hittade en, sent på kvällen.
Jag tycker att de är jättesöta, eller hur?
Grodor är ett riktigt sommartecken!
2008 när jag var hos mormor hittade vi massor av grodyngel och plockade upp jättemånga i en hink och la ut i mormors lilla bäck, behöll själv fem styckna. Sedan blev det minigroder och då var det bara två kvar. Sedan dog de i deras lilla "gräshus" på varandra...
Det var tråkigt. Nu bor de fem jmag hittade idag i sandlådan, men de kan komma ut.

Är minigrodor gulliga enligt dig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0